Príprava cvičnej lekcie

Pripravte si krátku pútavú lekciu, ktorú neskôr počas prezenčnej časti odučíte svojich “spolužiakov” z kurzu. Tému lekcie si vyberte z portfólia permakultúrnych princípov. Vaši “žiaci” už základy ohľadne permakultúry majú.

Trvanie lekcie: 10 – 15 min
Téma: aplikované permakultúrne princípy

Pre absolventov kurzu Permakultúrny dizajn (už nejaké vedomosti o téme majú)

Údaje o vami pripravovanej lekcii prosím zapíšte do nasledujúceho dokumentu: Nácvičná lekcia kurzu

Spoločne, na základe mojich komentárov v dokumente, budeme prípravu lekcie vylepšovať.

K lekcii je potrebné vedieť nielen jej názov, ale určiť si metódy akými budem učiť, pomôcky , ktoré pri tom použijem, prostredie v ktorom lekciu povediem. Aby som toto všetko vedel správne nastaviť, musím sa zamerať na správne nastavenie edukačných cieľom lekcie. Cieľ nie je zámer! Zámer je čo chcem ja ako učiteľ dosiahnuť. Cieľ je, čo má vedieť žiak, keď lekcia skončí. Cieľ je SMART.

Špecifické (Specific) – presne zadefinované, jasné, pochopiteľné. Príliš všeobecne zadefinované znamená neuskutočniteľné alebo s možnosťou pochopiť inak.
Merateľné (Measurable) – učiteľ vie zhodnotiť, či žiak cieľ dosiahol. Vie ho podľa toho diagnostikovať, zhodnotiť a posunúť ďalej.
Dosiahnuteľné (Achievable) – ciele musia svojou úrovňou byť primerané veky, vzdelaniu, psychickému a intelektuálnemu rozpoloženiu žiaka.
Realistické (Realistic) – uchopiteľné, dosiahnuteľné za daných okolností
Časovo dosiahnuteľné (Time-bound) – byť v primeranom rozsahu a časovom trvaní na to, aby to žiak vedel prijať, uskutočniť. Jasne stanovené kedy je začiatok a koniec..